Pokémon Rumble U is the tale of the Toy Pokémon’s great adventure: after a mishap in the Toy Pokémon Shop, a few Pokémon capsules are swept down a river and washed up on a strange riverbank. Our heroes set out to find their way back to the Toy Pokémon Shop. Along the way they discover all is not right: can you help them discover why some of the Toy Pokémon are fighting each other, and what the enemy Pokémon are plotting?
Up to four players can enjoy multiplayer battles, featuring co-operative play to defeat the strongest enemies with teamwork, or friendly competitions to see who can defeat and befriend the most Pokémon.
Pokémon Rumble U features every last one of the 649 Pokémon that have been discovered as far as Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2, and hundreds of moves to master in battle. And the more Pokémon you defeat, the more Pokémon you can befriend, each with different strengths and weaknesses that will shape your battle strategy.
Other surprises and pick-ups will crop up along the way – which will help strengthen the team, restore health, or cause damage to the opponents. Pikachu and friends will encounter Giant Bosses, and players can even use the Wii U GamePad to set off Touch Bombs when faced with many Pokémon in battle at once!