SDK Spriter
SDK Spriter is an all-in-one studio for creating retro video game assets, from pixel art all the way to playable levels. The final assets can be exported to Miiverse or SDKSpriter.com*.
There are four phases of content creation – Sprites, Tiles, Maps and Levels. Sprites are animated characters with eight frames and four compass directions. Tiles are sets of 256 square art pieces used in building environments. Maps are layouts of tiles, collision maps and warp points. Levels are a combination of everything into playable form.
Levels come in three types – Overworld, Terrain and Dungeon Master. Overworld levels present the player with an overhead environment similar to classic RPGs, including roaming NPCs. Terrain levels present the player with a pseudo-3D tilted environment similar to racing games of the 16-bit era. Dungeon Master levels assist with conducting paper-and-dice RPGs, letting the Dungeon Master control on the Wii U GamePad what the other players see on the TV screen.