With no single word of text or dialogue throughout the entire game, Teslagrad keeps its cards very close to its chest: opening in a rain-soaked city, you are a small, nameless boy – a ‘Teslamancer’ – who can manipulate the twin forces of electricity and magnetism. As the last of your kind, explore the mysterious metropolis and, eventually, the Tesla Tower, to discover a terrible truth about a tyrannical king who once ruled the nation.
As you venture through this archaic, European-inspired world, dodging and drubbing its dangerous denizens, be prepared to flex your mental muscles – solve devious puzzles by using your powers to manipulate the environment, including switching the negative or positive charge of blocks and platforms to open up pathways, and reach new areas. Opposite polarity makes the targets attract, whereas similar polarity makes them repel. Give yourself a specific polarity to ride charged energy tubes, floating side-to-side, or circumventing crackling, electrical barriers designed to zap you! Polarise nearby critters, then send them off down small gullies and alcoves in order to affect otherwise-unreachable objects. By the time your reach the first of the hulking, industrial bosses, your electromagnetic prowess will be second nature!