Game & Wario
Wario and the Diamond City gang are back in a collection of 16 all-new games that show off the versatility and unique capabilities of the Wii U console. Using only the Wii U GamePad, up to five players can take turns competing in games filled with the eccentric spirit of the WarioWare series.
In Single Player, there are twelve games to enjoy that turn your GamePad into a variety of different objects for different gameplay challenges: use it as a camera, a bow that looses arrows into the TV image, or as a method to steer a skier to the disco, amongst others!
You can also try your luck with CHICK-N-WIN, the chicken-shaped contraption that lays surprise-filled capsules, and get one of over 200 weird and wonderful toys to play with; each one showcasing something fun or eccentric you can do with your GamePad.
Game & Wario also unveils a new twist on playing with others on Wii U: using only the GamePad you can share the fun with friends or family in four different games in the Multiplayer Mode!
The varied games on offer in Game & Wario each use the GamePad in unique and surprising ways. Check out a few of the wacky experiences that await you in the final game!
In this single-player game, criminals are on the loose and it's up to you to catch them in the act! As the big screen shows the complete scene, the Wii U GamePad acts like a telephoto lens: hold the GamePad up to the TV and it becomes your viewfinder. Line up your subject for the perfect photo!