Rock real crowds that react to your performance and bring the house down in Guitar Hero Live for Wii U.
Pick up the all-new guitar controller and take to the stage, looking out over your audience from an immersive first-person perspective. Hit all the right notes, nail your solos, and rock out to win over crowds and even your bandmates, who will react dynamically to your performance.
From ALT-J to ZZ Top, jam along to over 100 anthems spanning classic rock, metal, indie and much more as the lead guitarist of various fictional bands. Hone your guitar-playing skills and stage presence as you work your way up from performing at small clubs to headlining massive outdoor festivals.
When you’re not playing to audiences around the world, tune into GHTV, a playable music video network that’s always on!** Pick a channel to suit your musical tastes and play songs on-demand from a never ending broadcast of official music videos. With an ever-growing line-up of new videos, GHTV is a great way to discover new songs and bands as well as old favourites. Rock out alone, with a friend in the same room, or turn the competition up to 11 with players around the world.
In GHTV, you can also unlock Hero Powers which, when activated, can double your score multiplier, turn down the difficulty, clear the note highway and more – use these to boost your scores and top the online leaderboards! Level up and unlock even more content on your rise to Hero status: customise your note highway, playercard and access new music videos and live concert footage.
Rock out in your living room with your friends or on stage in front of thousands of adoring fans in Guitar Hero Live on Wii U.