When LEGO universes collide, let creativity be your guide in LEGO Dimensions, an action-packed crossover adventure for Wii U.
Tear down the bricks that separate a multiverse of different LEGO worlds, using a mysterious vortex to go on a fantastical adventure starring an unlikely ensemble of LEGO characters from tons of fan-favourite LEGO series! Help LEGO Batman, LEGO Gandalf and Wyldstyle stop Lord Vortech from gaining control of the Multiverse by joining forces with the greatest LEGO heroes to fight by your side.
After you’ve built the LEGO Gateway and placed it atop a special device called the LEGO Toy Pad, you can start summoning your favourite LEGO characters into the game using real-world minifigures. Up to seven toys of any combination can be placed on the Toy Pad at once, and you can expand your game with new characters, levels, gadgets and vehicles by purchasing a variety of themed expansion packs.
Mix and match physical toys that you build yourself to create crazy combinations and unexpected scenarios. LEGO Bart Simpson driving the DeLorean Time Machine from Back to the Future? Raptors chasing LEGO Doctor Who through Jurassic Park? Any character, vehicles, or gadget can be brought into your game whenever and wherever you want! Whether you’re solving puzzles or battling Lord Vortech’s baddies, have a friend join the fun at any time in split-screen drop-in/drop-out co-operative multiplayer.
Whoever you choose to bring with you, jump, drive, and fly around vast Adventure Worlds based on LEGO series. You can even rebuild every vehicle and gadget in up to three different configuration styles, giving them unique abilities! Take the LEGO Batmobile and rebuild it into the LEGO Batblaster with a gun capable of breaking through LEGO sonar bricks, or unleash a barrage of missiles by rebuilding it into the LEGO Sonic Batray!
The LEGO Toy Pad isn’t just a portal for your LEGO creations – watch as it lights up, flashes and even changes colour to give you clues and help you solve puzzles. By physically moving your minifigures around different coloured sections of the LEGO Toy Pad, you can teleport them around dangerous obstacles in SHIFT mode, or shrink or super-size your characters to reach new areas in SCALE mode.
Break the rules and build your own constantly expanding adventure in LEGO Dimensions for Wii U.