Mighty No. 9
Prove your might and save the world in Mighty No. 9, a re-energised retro-inspired 2D action platformer for Wii U.
In the year 20XX, where advanced robotics are used to maintain public order, a robot fighting venue called the Battle Colosseum becomes the stage for a global disruptive act. Here the Mighty Numbers, nine siblings and the most popular and powerful combatants of their time, become infected with a mysterious computer virus.
With most of the Mighty Numbers now running rampant, equipped with new abilities and spreading the virus far and wide to other robotics, mankind’s last hope rests on the shoulders of Beck, the ninth and only Mighty Number unaffected by this cyber-attack.
Despite being the youngest and weakest of his robotic relatives, what Beck lacks in combat prowess, he more than makes up for with his unique ability to transform. Take on all eight of the remaining Mighty Numbers in any order of your choosing. Defeat one and you’ll earn one of its powers to help you beat the next Mighty Number!
Beck’s transformations give you the skills and abilities to make it through all 12 stages! By absorbing cube-shaped robots known as ‘Xel’ from other robots, Beck can learn their programming, allowing him to transform and use new abilities.
Turn into a tank to move across spikes, spread his body apart to avoid enemy attacks, and convert his limbs into power magnets to swipe enemy weapons. Want more cool powers? Beck can use bonus Xel to move at great speeds, attack with rapid combos, and wipe out an entire screen of enemies with an almighty shockwave.
Put your skills to the ultimate test: face an even mightier challenge in New Game+, Boss Rush and two-player Online Race Battle modes, as well as global leaderboards and rankings. You can also tackle certain missions co-operatively with a friend with the help of Beck’s partner Call and her different abilities.
Feelin’ mighty? You’d better be if you plan on taking on this almighty retro-styled 2D platformer for Wii U!