An epic adventure awaits a legendary team in Sonic Boom: Rise of Lyric, exclusively available on Wii U. When the powerful villain Lyric emerges from deep within an aged tomb, only the combined strengths and teamwork of Sonic, Tails, Knuckles and Amy can save the world from Lyric’s robotic army!
Make use of each character’s unique abilities to explore ancient ruins, mysterious underwater facilities and everywhere in between. Wield the new Enerbeam gadget to interact with the world in surprising ways: swing and fling rockets back at enemies, grab and tug handles to solve puzzles, rip shields from your opponents to leave them defenceless, and much more.
Take teamwork to the next level with two-player drop-in, drop-out co-operative multiplayer through the story mode – perfect for combining skills and fully exploring Sonic’s world. When there’re up to four players on the sofa, head to the unique Team Challenges mode for another new way to play!
Use unique Wii U GamePad interactivity and Miiverse sharing features throughout the adventure, with off-TV play available so solo adventurers can play on the GamePad screen alone. You can even unlock special upgrades as you progress through the story mode of Sonic Boom: Shattered Crystal on Nintendo 3DS and 2DS by using local wireless communication to connect the two games!