Hapless and hilariously under-prepared, Emmet is joined by over 90 characters from across the LEGO universe, all animated in a new way to mimic the movements of actual LEGO toys. Blockbuster stars such as Batman, Superman, and Gandalf line up alongside original characters including Metalbeard, a pirate with a mighty urge for vengeance, and Bad Cop / Good Cop, a police officer with two very distinct sides to his personality.
Travel through 15 exciting LEGO lands, including Flatbush Gulch and Cloud Cuckoo Land, to bring Lord Business’s plans crashing down. For the first time in a LEGO game, the environments are entirely made from the famous bricks themselves – giving you even more opportunities to get smashing! Take advantage of the Master Builders’ superior assembly skills to put together LEGO creations, and collect LEGO instruction pages to build in a new way.