Yoshi's Woolly World
Yoshi’s Woolly World is a dyed-in-the-wool platformer that’s bursting with colour and texture, only on Wii U. Explore a material world with Yoshi, who this time is made entirely of wool! Use Yoshi’s trademark abilities to unravel all sorts of secrets and track down collectibles: unthread walls with a flick of Yoshi’s tongue, throw Yarn Balls to knit in new platforms and Flutter Jump to areas that seem just out of reach.
Trouble is looming on Craft Island! On their island paradise, located in the middle of Handmade Ocean, the Yoshi clan is enjoying yet another day of relaxation and fun… until that naughty knitwit Kamek shows up on the scene! The dastardly baddie uses his magic to turn most of the Yoshis into yarn, but a couple of them pull the wool over his eyes and chase him off before he does any more damage. The remaining Yoshis knit together and set off to rescue their friends!
Despite the woolly new form, Yoshi’s got a whole knitting kit full of tricks, including signature moves like gobbling up enemies, Flutter Jumping to reach high platforms and throwing items to defeat enemies or open up new paths – except in this adventure Yoshi lobs Yarn Balls, not eggs! Swallow enemies, untie knots or hit Yarn Baskets to get Yarn Balls, then hurl them at enemies and switches to move forward. They can even be used to knit in new platforms if you see an outline! Yoshi can also twist into a variety of forms, such as motorbikes, aeroplanes and moles, to navigate different areas.
There are collectibles scattered throughout every course, and they’re not always easy to spot! While shiny Beads are all over the place, other items are hidden away. Press against suspicious-looking walls to push them back and reveal new areas, unknot the scenery to seek out secrets and throw Yarn Balls to reveal invisible items. Collect Smiley Flowers to unlock new courses, Wonder Wool to save Yoshi friends and get new Yoshi patterns to play with, or Stamp Patches to earn stamps to use on Miiverse!
Team up with a friend or family member to enjoy the adventure together in local co-operative multiplayer. By working in tandem, two players can cover more ground when looking for items or battling enemies. You can help each other hit new heights too: bounce on one another for an extra boost, or throw your friend like a Yarn Ball to difficult-to-reach areas!
Anybody can have fun with wool! Enjoy a traditional Yoshi experience with Classic Mode, or play without pressure in Mellow Mode. In Mellow Mode, Yoshi gets a pair of wings and can fly in mid-air, and health Hearts are more plentiful. If you’re still having a tough time, after five tries at a course you can also get an Invincibility Egg, which protects you from enemy attacks.
Discover a wonderful woolly world, track down tons of collectibles and save the Yoshi clan in Yoshi’s Woolly World, only on Wii U!
Yoshi’s Woolly World is compatible with plenty of amiibo, and it even has its own range of adorable amiibo, made out of knitted material: meet Green Yarn Yoshi, Pink Yarn Yoshi and Light-Blue Yarn Yoshi!
While using a Yarn Yoshi amiibo, you can save a Yoshi pattern to your amiibo, so you can take your favourite Yoshi to a friend’s house and continue playing. When you tap in a Yarn Yoshi amiibo, or any other Yoshi amiibo, while playing in single-player, you can control two Yoshis at the same with Double Yoshi!
Plus, you can tap in other amiibo to unlock Yoshi patterns based on famous characters! There are loads to play around with, so try out various amiibo to see every possibility.