The undead are out in force as Dead Rising: Chop Till You Drop brings all the terrifying tension, adrenalin-pumping excitement and dark humour of a classic zombie movie direct to Wii. Using the same game engine as the Wii edition of Resident Evil 4, there's a feast of action awaiting the amateur zombie hunter as you explore a giant shopping mall infested with shambling brain-eaters. So take your pick from the eye-popping array of weaponry on offer and stop those zombies (un)dead in their tracks!
Frank West is an ambitious young photo-journalist who sniffs a story and goes to investigate why the non-descript town of Willamette has been sealed off by the National Guard. The scoop of the century turns into a fight for survival as the town is revealed to be teeming with the undead, forcing Frank to seek refuge in the local mall. You'll take control of the hero as he goes head-to-head with hordes of zombies who are very keen to get to know him - and his brains - a whole lot better.
Alongside the struggle for survival, you'll be undertaking a variety of missions as you aid survivors and tackle the game's many sub-quests. You'll be free to roam the shops in the mall, eat at the restaurants and - most importantly - use almost anything you find as a weapon. Just be sure to think carefully before you arm yourself - try taking out a zombie with a toy sword or a shop mannequin and you'll soon learn that some weapons are a little more effective than others.
Dead Rising: Chop Till You Drop puts you right at the centre of the zombie-battling action as the Wii Remote allows you to swing bats, aim firearms with great accuracy, throw projectiles and shake off zombies who get a bit too close for comfort. So grab your Wii Remote and join Frank as he aims to uncover the horrific truth behind the zombie epidemic - and tries to escape with his brains intact!