They used to say that in space, nobody could hear you scream. But that was before Dead Space Extraction emerged to serve up a first person action experience so intense that your cries for help are guaranteed to echo around the galaxy.
Created from the ground up for Wii, Dead Space Extraction throws you headlong into a living nightmare in the furthest regions of space. As part of a group of mining colonists on Aegis VII, you’ll experience the terror that ensues when a deadly infection breaks out and threatens to consume everything in its path – including the crew aboard your ship.
With an engrossing storyline, thrilling pace and cinematic first person perspective that makes you feel like you’re really there, Dead Space Extraction will haul you into an atmospheric and shadowy world where terror lurks everywhere. Thankfully you’ll have an arsenal of incredible weapons to help you fend off the threat of the mysterious virus, as well as the option of fighting for your life alongside a friend in the game’s co-op multiplayer mode.
Take one last moment to prepare yourself - then get ready to face the beginning of the end in Dead Space Extraction, exclusively for Wii.
Playing Dead Space Extraction on Wii is a creepy experience. Advancing slowly down dimly lit corridors, there’s an impending sense of doom that you just can’t shake. And with good reason. It’s never too long before something stirs in the shadows – something not quite human that inevitably makes its way towards you with the singular goal of making the surrounding darkness more permanent.
As the game’s executive producer Steve Papoutsis pointed out during our co-op play session at E3 2009, the art of scaring people is about more than a repetition of the same tricks. One of the game’s gruesome Necromorphs might lunge suddenly from an obscured hiding place, or could hold position in a gloomy corner and identify itself only with hushed sounds less attentative players could miss. Such variety sets a tone of very real panic as you safely search for an escape route, a sense that you are at the mercy of your surroundings at every moment.
One clever situation sees you attempting to repair a broken elevator as two screeching Necromorphs struggle to squeeze through the partially open doors. Experienced with two players, the scenario called on one weapon-laden colonist to blast away at the creatures with all their wrath (using a flame thrower in this case) as the other attempted to solder a circuit board in the lift back into working order. The soldering action was performed by pointing the Wii Remote at the screen and tracing a line between two points, before switching roles with the other player. Keeping a steady hand in the face of an intense audio and visual onslaught rendered the exercise truly nerve-wracking, and even if one player boasted the wherewithal to stay calm, the intense frustration of their sidekick failing to perform their duty made for a clever co-operative experience that went well beyond the traditional tensions raised by collecting all the ammo you can see before your friend gets the chance.
The game also boasted some satisfying motion-based mechanics designed to draw players into the experience. Tilting the Wii remote 90 degrees to the side switches your weapon from one firing mode to the next; a quick and easy way to try out some alternative methods of attack on your foes, and an enjoyable feature as you finish off enemies with a touch of style. Other motion-based gestures involved frantic shaking of the Wii Remote and Nunchuk to loose any enemies who might have made it close enough to grab hold, while shaking the Wii Remote alone activated a faintly glowing light attached to your space suit – oftentimes your only way to temporarily shine a little light in the darkness.
Of course, shedding a little light on your surroundings in Dead Space Extraction isn’t always a comforting experience, and the chances are that the dim green glow is just as likely to reveal the creeping limbs of a bloodthirsty Necromorph as it is to offer some faint hope.