Disney Universe
Take a trip into a world of legendary characters and iconic environments as you discover the magic of Disney in a whole new way with Wii!
Disney Universe gives multiple players the chance to suit up as their favourite Disney heroes and explore six worlds based on classic Disney and Disney Pixar films. Prepare to enter colourful playgrounds set in the worlds of Aladdin, The Lion King, Alice in Wonderland, Monsters Inc, Wall-E and Pirates of the Caribbean – each area crammed with secrets to discover and challenges to tackle!
Every moment of the game’s story mode can be enjoyed by up to four players, and you can expect to tackle platform-based levels, tricky puzzles and unruly enemies at every turn. Depending on how many players you play with, the challenges you face in each world will change – meaning each play-through of Disney Universe feels like a fresh experience! The game will also recognise the skill level of whoever is playing and adjust accordingly, ensuring it’s easy for everyone to get in on the fun.
Multiplayer games make for riotous action as you cooperate one minute and get competitive the next. Sometimes working together will be the only way to beat an enemy, and you’ll earn points for teamwork. Then again, if you want to finish a level with the highest score, it pays to occasionally put your own interests first and make sure you get your hands on game-changing power-ups before anyone else can!
At the heart of the game’s charm is the freedom to deck your character out in suits depicting famous Disney characters. From Captain Jack Sparrow to Minnie Mouse, Goofy to Nemo, Disney Universe features 45 classic character costumes for you to pull on, each one coming with unique abilities that can be upgraded to make your character more powerful. Upgrading outfits requires you to find hidden stars from the world around you, and some outfits have to be bought from the Costume Shop in exchange for coins you’ve collected.
On top of coins and stars, there are plenty of other collectibles to bag, with some bonus items even unlocking Disney-themed artwork and music for you to enjoy. Each level also features a series of pre-set challenges, the completion of which will boost your in-game score and also help to unlock new content. In multiplayer games, collecting the many bonus items available will count towards your score when the end-of-level player rankings are revealed.
Enter the Disney Universe and experience a new take on familiar characters and scenarios as you suit up, power-up and team up on Wii!