Nintendo of Europe: First of all, how do you feel about re-imagining GoldenEye 007 for Wii?
Dawn Pinkney: We are very confident about the potential for GoldenEye 007 on Wii: not only is GoldenEye well known due to the success of the original film and N64 game, but the Bond franchise itself still has a huge and loyal audience. Without a new Bond film out anytime soon, GoldenEye 007 for Wii is one of the only places fans can get a true James Bond experience this year: we see it as the Bond event of 2010.
DP: We worked really hard to make a game that core gamers will enjoy while allowing a wider, more casual audience to get into it too; a portion of this came down to the controls.
We were fortunate enough to work closely with Nintendo to make the game accessible even to ‘first time’ shooter players by providing different control schemes for the Wii Remote and Nunchuk. Some of the control schemes use auto-aim (like the original N64 game did) and there’s one where you don’t even have to point at the screen with the Wii Remote.
We’ve also developed the game to be played with the Classic Controller, Classic Controller Pro or Nintendo GameCube Controller so fans who may not feel comfortable playing a first-person shooter with motion controls can use something they are more familiar with. We wanted everybody to have an option that made the game the most fun for them.
Fans of classic controls can check out the GoldenEye 007 Classic Edition, a game bundle featuring an exclusive gold Classic Controller Pro.
DP: The process of updating the GoldenEye story to suit 2010 was very detailed and complicated by the fact we didn’t want to break way from Daniel Craig’s perspective. We didn’t want the player to see or experience something Bond wouldn’t.