Guilty Gear XX Accent Core Plus
Guilty Gear XX Accent Core Plus represents the pinnacle of the hit Guilty Gear fighting franchise, a series typified by over-the-top action and a deep combat system that rewards players who invest time in mastering its finely-tuned nuances - but that’s not to say the fun is reserved for expert players! With a cast of 25 colourful characters to choose from and the option of battling it out with a Wii Remote and Nunchuk or more conventional Classic Controller (PRO), the door is left wide open to everyone when it comes time to step into the fighting arena.
When you do take that step, you’ll be presented with plenty of game modes to get to grips with. In Versus Mode, you can opt to brawl against a human or computer-controlled opponent, selecting a team of three characters with which to do your scrapping. Do you possess the skill and will to beat your enemy into submission without even having to use your full roster of fighters?
Next in line is Survival Mode, which offers an opportunity to gain experience points with every fight that serve to improve your defensive and offensive qualities. The more points you earn, the tougher the challenges you’ll be presented with. Tough challenges also come thick and fast in Story Mode as you uncover the unique narrative of your chosen character and close in on a final battle with their arch enemy.
Finally, Mission Mode tests your skills in a variety of areas via a series of specific challenges. Can you run down the clock against an aggressive opponent, earn a certain number of experience points or simply knock your enemy into next week?
Whatever your favoured mode of play, you’ll have the option of tackling your opponents with simple movements of the Wii Remote and Nunchuk. Slight movements of either motion controller will initiate light attacks, while more vigorous actions will result in heavier hits. If you’d prefer to play with the Classic Controller (PRO), that’s fine too, the most important thing to concern yourself with is learning how to balance the various on-screen meters such as the Guard Level Gauge, Tension Gauge and Burst Gauge. Each will fill based on your fighting quality, paving the way for you to start cutting loose with some truly devastating attacks.
Fans of the series will be happy to know that Guilty Gear legends Kliff and Justice make their return to action in Accent Core Plus, while those with no previous experience can simply look forward to unearthing a stylish world brought to life by high-impact action of the highest order.
So, regardless of what category you fall into, prepare to go toe-to-toe in Guilty Gear XX Accent Core Plus – a knockout addition to the ever-expanding roster of fighting games on Wii.