Guitar Hero: World Tour
Being the lone guitar hero has its advantages - the freedom to play when you want, complete artistic control and nobody else around to steal the limelight. Still, every rock god reaches a point where he wants to kick back and jam with some buddies, show off a few new riffs and relish the comradeship that comes with a full set of band members. Good news rock fans - with Guitar Hero World Tour for Wii , you can do all that and more!
Featuring a redesigned guitar, a brand new electronic drum kit and a microphone for the fearless frontman, the Guitar Hero World Tour all-band experience invites you to take the stage by storm. With more than 85 master tracks to choose from, every band will be able to put together the perfect set-list, playing along to classic hits made famous by everyone from Linkin Park to The Eagles.
Still not satisfied? Hold onto your plectrums then, because Guitar Hero World Tour offers in-game downloadable content on Wii for the first time. That’s right - songs by some of the most influential anthem-crafters on the planet can be downloaded direct to your Wii via Nintendo Wi-Fi Connection to boost your interactive music collection!
There are more ways to unleash your inner rocker than in any other Guitar Hero game. You can play solo or take your band along for the ride in Career Mode, where you embark on the long but rewarding road to success. Or, if you can’t wait to show what you’re made of, get stuck into the Battle of the Bands gameplay mode where you and your band can compete online with up to eight other players.
For those with a more creative bent, the Music Studio feature allows you to compose original classics using up to four instruments. Naturally, after all that graft, you’ll want to share your musical mastery with the world. No problem - you can polish the track to your heart’s content using the editing tool and then publish it online to compare it against other community efforts. You can also enjoy a quick jam with a friend in the Wii exclusive Mii Freestyle mode, which throws you on stage to create your own signature sound just by tilting your guitar!
One Way or Another, it’s definitely time to go On The Road Again and get that Band on the Run. Believe us, You’re Gonna say Yeah!