Harvest Moon: Tree of Tranquility
Once upon a time, the island town that you now call home was brimming with life and energy. But those days are a distant memory now, and your fellow island inhabitants have lost touch with nature since the mystical Mother Tree disappeared. To make matters worse, the Harvest Goddess is also gone, leaving the community in desperate need of a hard-working and upright citizen to save it - which is where you come in!
Harvest Moon: Tree of Tranquility for Wii invites you to live an idyllic rural life as you till the earth, befriend and raise animals, nurture friendships and build a family whilst leading the charge to restore the town to its former greatness. Your efforts will help to ensure the giant Mother Tree is reborn and the Harvest Goddess returns to bring prosperity once more.
Choosing to play as either a male or female character, you’ll enjoy a real hands-on farming experience as you work the land and grow crops by using tools that are activated with Wii Remote motions. Away from the fields, you’ll be able to live life at your own pace – attending local festivals, fishing in the island’s tranquil waters, playing mini-games or getting to know a potential spouse that you could one day start a family with!
If you do successfully woo the man or woman of your dreams and start a family, you’ll be able to play as your own child for the first time in the Harvest Moon series – offering a whole new perspective as you work to restore the island and explore your surroundings. On top of that, new types of livestock and crops, a range of character customisation options and the ability to adopt wild animals for the first time makes Harvest Moon: Tree of Tranquility the deepest Harvest Moon experience to date.
Sample the farming life like never before in Harvest Moon: Tree of Tranquility and interact with a rich and diverse community as you carve out an alternative life that is relaxing, challenging and, most of all, fun!
All is not well on the rural island you call home. Once it was an idyllic place where people and nature coexisted in perfect harmony, all watched over by the benign Harvest Goddess and protected by the mystical powers of the Mother Tree. But the populace have turned away from nature, their connection with the living soil has grown weak. Your goal is to show your fellow islanders how to live together with nature and to restore the Mother Tree and Harvest Goddess to their rightful place at the centre of their hearts and lives.
By working the land, building a successful farm and finding that special someone to start a family with, you can take your place at the heart of the community as a fine, upstanding citizen. As you grow crops and raise animals, sell farm produce and win the trust and affection of the islanders, you'll develop the strength you'll need for the ultimate quest - restoring the Mother Tree and Harvest Goddess.
This will entail an absorbing adventure as you strive to locate the elusive Harvest Sprites, guardians of the Rainbow Bridges that will lead you to the seedling from which the Mother Tree can be grown again. With the largest game world to date and a host of exciting new additions, Harvest Moon: Tree of Tranquillity takes the long-running and much-loved series to a new level of depth and detail.
To prepare the fields for crops, you'll need to weed them and remove any rocks and tree stumps with your trusty hammer and axe, controlled using motions of the Wii Remote. You'll then be all ready to plant seeds, water them and hope for a bumper harvest. To raise livestock, you'll need to purchase a barn or coop and feed and tend to farmyard animals ranging from cows, sheep and chickens to silkworms, ducks and ostriches.
It may sound like a lot of hard work, but it'll pay off in the end. Harvest your crops, milk cows, shear sheep or gather silk from your stock of silkworms - there's no shortage of ways to get your farm turning a healthy profit. You can then purchase new crops and animals, invest in more effective tools or plough your profits into expanding your farm. You can also supplement your income with other activities, including mining for precious ore, foraging for rare items, fishing and doing part-time jobs.
While there's plenty to keep you busy down on the farm, all work and no romance makes for a dull farmer! Once you've set your sights on that special someone, pluck up the courage to speak to them or surprise them with a well-chosen gift and you'll be well on the way to winning them over. If they accept your marriage proposal, marital bliss and a family of your own awaits you. As a proud parent, you'll be able to enjoy interacting with your child, whether it's giving them a cuddle, entertaining them with a rattle or taking them for a walk. When your child grows up, they'll even be able to give you a helping hand on the farm.