The Force is strong on Wii. Lego Star Wars: The Complete Saga puts the lightsaber in your hand as you play through all six episodes of the Star Wars saga.
Lego Star Wars: The Complete Saga combines the two previous Lego Star Wars releases into one package and adds on loads of extras. New characters, new levels and new features: Lego Star Wars: The Complete Saga has it all. Building on its past success, Lego Star Wars: The Complete Saga includes enhanced Force powers, new power-ups and a new Challenge Mode.
The tongue-in-cheek humour that made the prior Lego Star Wars releases big successes is back to compliment the control and visual enhancements on Wii. Of course, freehand control of the legendary lightsaber is a big draw, but the sound of the lightsaber coming through the Wii Remote speaker will send giddy chills up your spine.
The popular Character Customiser from Lego Star Wars II: The Original Trilogy not only makes its return to the franchise, it gets an upgrade. The Character Customiser now includes all characters from the Prequel Trilogy (Episodes 1-3) for the first time and expands its customization options for millions more possibilities. Now you can create mash-ups of characters from each trilogy and develop some crazy combinations.