Celebrate the 75th anniversary of one of the world’s most popular board games with MONOPOLY Streets for Wii! If you’re among the millions of players who have bartered, bickered and begged your way to victory in the property-based competition, MONOPOLY Streets will make you feel right at home whilst adding all sorts of fun new features to the MONOPOLY experience.
Playing MONOPOLY on Wii sees you placed within a living, breathing city in which buildings will sprout up as you travel the streets and splash your cash. Bag every piece of real estate you can afford, build it up, then watch the cash flood in as your friends and family roll the dice and end up outside one of your properties. Not only will you be able to select from famous MONOPOLY tokens such as the car, dog and iron to play with, you’ll also be free to put yourself in the game by playing as your self-created Mii characters. When using 3D game boards, you’ll even see Mii characters from your Wii console walking the streets, and your relative wealth will be depicted by the increasing grandeur or disheartening dereliction of your corporate headquarters.
With a range of 3D cities or classic 2D game boards to choose from, MONOPOLY Streets offers extensive options that even accommodate those particular house rules you and your friends and family have become accustomed to. Opt to play against the clock, incorporate the fun of trading properties and decide how much money you collect for passing GO. However you normally play at home, MONOPOLY Streets is happy to work around you!
Also adding to the fun in MONOPOLY Streets is the option of entering an auction phase whenever a player lands alongside an available property. Taking place in real time, auctions call on you to raise and lower your offers frantically as you compete in neck-and-neck bidding wars. Just be careful not to get caught up in the moment and leave yourself stony broke!
On top of the game’s multiple options and ways to play, MONOPOLY Streets also includes a store stacked with content that can be purchased with MONOPOLY money you have earned in the course of competition. Visit the store and snap up new tokens to play with, brand new game boards and more!
If you fancy yourself as the ultimate MONOPOLY mogul, MONOPOLY Streets for Wii is your chance to climb the property ladder, get out of jail free and whiz past GO in an exciting new way. Let the game begin!