Tell them once again who’s bad, don’t stop ‘til you get enough and if you see a high score, beat it – the creators of Just Dance deliver a uniquely moving event to Wii in the form of Michael Jackson The Experience.
This addictive dancing game allows up to four players to grab Wii Remotes and get down to incredible tracks from the King of Pop himself, all while having a ball learning his signature dance moves!
With a soundtrack full of famous tunes from Michael Jackson’s extensive discography - including classics like Beat It, Thriller, Speed Demon, Bad and Billie Jean - there will be a track to get everyone lighting up the living room floor. Why not dance with friends in the shoes of Michael and his dance crew, or take on your mates in one on one or two against two dance offs? If you need to warm up before you can ride the boogie, there’s a helpful training mode to help you ace Michael’s most challenging moves, making the art of dancing like a pro accessible to all and (most importantly) fun!
As you play you can discover and perform in environments inspired by the ground-breaking singer’s astonishing music videos and spectacular stage shows, so you can really step into the Michael Jackson experience. While you won’t get extra points, you’re bound to get extra respect from the other players at your party if you can sing along with the lyrics that appear on screen while you dance - just like the consummate performer himself.
Move like a speed demon, groove like a smooth criminal and whatever you do, don’t keep your dancing shoes in the closet! Michael Jackson The Experience is now on Wii.