Monster Hunter Tri
Ready yourself for the greatest quest of your life as Japanese phenomenon Monster Hunter Tri comes to Europe – exclusively on Wii.
Set in a vast and varied world, Monster Hunter Tri casts you as an up-and-coming hunter fighting for glory, fortune and the survival of your fellow villagers. Beyond the gates of your humble home lies a living, breathing universe that plays host to an incredible assembly of monsters. These awe-inspiring behemoths have long ruled over all the elements, but with the freedom to stride towards the horizon in every direction, you hold the power to prove yourself the true master of the world you inhabit. Securing success will mean completing quests to capture or slay monsters by any means necessary.
Use your hunting instinct to track the beasts across land, sea and air, and set traps to ensnare your target before striking the decisive blow. When a monster is slain, claim the spoils of war by carving off horns, scales and bones that can be forged into an array of new weapons and armour by the village blacksmith – for a price, of course. Beware though; your enemy knows how to hunt too. Boasting unique abilities, monsters may camouflage themselves in preparation for an ambush or call for help if outmatched.
With beautiful graphics and a dynamic ecosystem that makes the world around you seem truly alive, Monster Hunter Tri is an experience you may well want to share. When you do hunt solo, you can take comfort in knowing you’ll have some help if you wish it in the form of an AI-controlled Cha-Cha character. Summon every ounce of courage you can muster and brave a world in which only the strongest survive, and any sign of weakness will turn hunter into hunted. The monsters have always been ready for the challenges that threaten their existence. Can the same be said of you?