PokéPark 2: Wonders Beyond
Join the quest with Pikachu and his friends to save the missing Pokémon and discover the mystery of an enchanting new world in PokéPark 2: Wonders Beyond for Wii. As Pikachu and his Pals, solve the mystery of the missing Pokémon and save them from Wish Park. Only you can find out who or what is behind the disappearances in order to save the rest of the Pokémon.
Control one of four Pokémon characters in PokéPark 2: Wonders Beyond, Pikachu and the Unova starter Pokémon Oshawott, Snivy and Tepig, all with unique abilities that will help you in your quest. Each of Pikachu’s Pokémon Pals’ unique skills could prove vital if you are to save the missing Pokémon from the trance of the mysterious world: Pikachu’s Electric moves can help you to activate devices on the way; Oshawott has the ability to move through water; Snivy can move faster and jump higher than the other Pokémon, and Tepig can destroy obstacles on your quest.
This wide range of skills allows Pikachu and his pals to adapt to almost any environment or situation, with easy-to-use controls that make PokéPark 2: Wonders Beyond a game that young Pokémon fans and beginners can enjoy just as much as PokéPark veterans.
Pikachu, Oshawott, Snivy and Tepig aren’t the only Pokémon you will get to know on your mysterious journey as there are nearly 200 other Pokémon that you can befriend to lend you a hand on your adventure, including many from the Unova region. The other Pokémon can challenge you to games where you may have to battle multiple opponents, play a game of hide-and-seek, partake in a game of chase or even compete in a quiz. Take on these Pokémon to prove your skills and they will reward you by becoming your friend and helping you on your quest to save the Pokémon.
While searching with Pikachu and his pals, you will encounter Attractions, guarded by a Boss Pokémon. Once you have completed the Attraction, you will have to battle the Boss! You will have a choice of which of the four playable Pokémon you wish to use in the battle, but choose wisely as a particular Pokémon’s unique strengths may be best suited to the battle and would therefore give you a greater chance of success.
Can you solve who or what is behind the mystery of the disappearing Pokémon? Join Pikachu and his Pals and befriend and battle many different Pokémon in PokéPark 2: Wonders Beyond, only on Wii.