Prince of Persia: The Forgotten Sands
Journey to a world of non-stop action, adventure and exploration as the legendary Prince of Persia series returns on Wii. As a franchise that originally shot to fame thanks to innovative ideas and an obsession with motion, the continuation of the Prince of Persia story on Wii feels as natural as the trademark moves long displayed by the hero of the title.
In Prince of Persia: The Forgotten Sands, players will find themselves in an ornate eastern world rich in more than simply visual appeal. Staying true to the roots of the series, the game features environments constructed to provide ample opportunities for acrobatic exploration. Run across walls, swing over chasms and deftly evade certain death as you use the Wii Remote and Nunchuk to guide the prince through his surroundings.
Charting events between previous Prince of Persia games The Sands of Time and Warrior Within, Prince of Persia: The Forgotten Sands sees the prince leaving his father’s kingdom to prove his worth – embarking on an adventure that soon sees him battling to contain an unspeakable evil.
Adding to the experience is the inclusion of the first true co-op experience to feature in a Prince of Persia game. As one player controls the prince’s main actions, a second player can get involved by grabbing a Wii Remote and manipulating traps, slowing down enemies, uncovering secrets and using special powers. So if the fast-paced action and intense combat are proving too tricky to face alone, there’s always room on this adventure for one more.
Shifting at 60 frames per second, Prince of Persia: The Forgotten Sands is a fast and fluid experience that offers edge-of-your-seat entertainment at every turn. With the classic elements that have made the series so popular down the years blending with the unique features of Wii, the joy of running, jumping and brawling your way to victory has never felt so satisfying.