If you’ve always thought you were destined to make history, the return of the Raving Rabbids to Wii offers you the opportunity to do just that in a wild new party game!
When the craziest characters ever to grace the world of gaming happen across a time travelling washing machine, you can guarantee things are going to get messy. Join the Rabbids as they leap into some of the most iconic moments in world history and proceed to interfere with them to the point of utter chaos! From the discovery of fire to man’s first step on the Moon, no landmark event is safe from the time travelling Rabbids as they surface in all the wrong places at all the wrong times.
Playable by up to four players, Raving Rabbids Travel in Time features over 20 minigames that offer a constant stream of quirky challenges taking place at various points in human history. Using Wii Remote and Nunchuk motions, you could end up navigating Da Vinci’s original flying machine above the streets of Renaissance Italy, defending a wagon with dynamite and gunfire in a Wild West shootout or racing against rival players to get your hands on King Arthur’s legendary sword, Excalibur. At every turn, comedy is king as the Rabbids’ antics keep you laughing and coming back for more minigame madness.
For the first time in a Raving Rabbids title, some minigames will take advantage of the amazing level of motion-sensing accuracy offered by the Wii Remote Plus controller or Wii MotionPlus accessory. Fishing for cows never felt like this before!
In another Rabbids first, you’ll also be able to enjoy the chaos online as well as offline. Join friends via Nintendo Wi-Fi Connection to take part in the wacky challenges together and compare your scores with other players to see who’s best at causing historical hi-jinx!
Away from the multitude of minigames making up the core experience of Raving Rabbids Travel in Time, there are still plenty of ways to behave unreasonably. When not engaged in a trip through time, the Rabbids will run riot in a once-peaceful history museum. This interactive playground hides plenty of secrets and plays host to even more fun experiences the Rabbids can get their teeth into. It’s also a central hub from which you can increase the nonsense further by decking your Rabbids out in more than 30 historical outfits that may have originally been worn by the likes of Napoleon or the three musketeers.
Take your place in the history books and enjoy a wild ride through the millennia in Raving Rabbids Travel in Time – a party game that never gets old!