It’s a vile world out there, with weirdos seeping out of every crack in the woodwork. Good thing Sam & Max are here to hose down the sleaze and keep some kind of peace - violently, if possible.
The adventures of the Freelance Police duo debut on Wii with a series of bizarre — if not side-splitting — mysteries in Sam & Max: Season One. Sam is a two-meter-tall dog in a baggy suit sporting a trombone-sized .44 hand-cannon. Max is a one-meter-tall "rabbity thing" with a saw-blade grin and the impulsive nature of the average piranha. Together they patrol the sticky streets of a fantastical New York City on a mission to take down a bizarre mind-control conspiracy.
Based on the popular Sam & Max PC adventures, Sam & Max: Season One is a point-and-click, puzzle-solving adventure. You’ll use the pointing capabilities of the Wii Remote to lead Sam & Max, interrogate witnesses, investigate your surroundings and more. Although Sam & Max’s gameplay is a solid adventure in itself, what really sets the game apart from others in the genre is Sam & Max’s wry, irreverent humour.