Silent Hill: Shattered Memories
When Harry Mason wakes up after a car accident to discover his precious daughter Cheryl is missing, it’s only the start of his nightmare. Silent Hill: Shattered Memories for Wii reinvents the original version of the game a decade after the series first emerged to scare the living daylights out of anyone with a pulse. This time around, however, the title boasts Wii-specific content and features that turn everything you thought you knew on its head.
Dazed and confused from his accident, Harry must step into the wintry world of Silent Hill and begin his search for Cheryl. And with snow falling relentlessly and the eerie surroundings of the town becoming ever more uncomfortable, it’s a search he’d be advised to complete sooner than later.
Thankfully, he has at least a couple of essential tools at his disposal to help him track down clues. His flashlight – which is controlled intuitively using the Wii Remote – sheds light on the darkest corners of Silent Hill’s interiors and exteriors, while his mobile phone provides maps, helpful messages and a camera that can aid him in his search for answers.
As you lead Harry through town, the choices you make, people you meet and places you visit will shape him as a character and affect the way in which the game’s terrifying enemies evolve and attack. And when they do attack, don’t expect to have an armoury of weapons at your disposal. This time around the emphasis is on escape, so get ready to run or hide if you want to help Harry track down his daughter.