Experience a brand new way to play on Wii as Skylanders Spyro’s Adventure transports real-world action figures into the game environment before your eyes!
Every copy of Skylanders Spyro’s Adventure comes with a set of action figures and a special platform called the Portal of Power. Placing the figures on the surface of the Portal of Power causes them to appear in the game world for you to control – turning your action figures into interaction figures in an instant!
In the game world of Skylanders Spyro’s Adventure, players will enjoy a story-driven quest in which they assume the role of a powerful Portal Master. Using the Skylanders at your disposal, you’ll journey across the Radiant Isles in a quest to conquer the maniacal Hektore and his minions. Challenges await at every turn, with varied environments to explore and enemies to conquer.
Along the way, you’ll have to strategically tap into the unique skills of your Skylanders heroes based on their element type. Skylanders could fall into one of eight element types, namely; Earth, Air, Fire, Water, Life, Undead, Magic, and Tech. Choosing the right character for the right task will make life easier in battle, grant you access to new areas and help overcome puzzles and obstacles.
As you play, all the experiences your characters have in the game affect the real-world action figures sitting atop your Portal of Power. Each Skylander action figure stores data about everything from the latest special moves they have learned to any increases in skill and strength they make – so even if you take your figure and place it on someone else’s Portal of Power, its attributes will remain true to what you’ve achieved in your own copy of the game. Whether you’re working together with a friend in cooperative play, or competing against one another in arena battles, you can rest assured the attributes of your Skylanders action figures will be based on your in-game achievements and progress with them in your own copy of the game.
Get into the game in an innovative new way as Skylanders Spyro’s Adventure for Wii gives you a new level of power to play with!