Whose bulb shines brightest in your family? You’ll find out the answer to that question and more than 20,000 others in Smarty Pants for Wii.
The first trivia game for Wii levels the generational playing field for friends and family, combining age-targeted trivia with action-based gestures. Smarty Pants tailors questions to the contestant's age and tracks each player’s answer. With knowledge of how you answered similar questions, the game adjusts the difficulty level to keep up the challenges to your age level in eight categories.
To help get your juices flowing, interactivity with the Wii Remote is a must. To answer a question, you’ll simply raise your hand, and the motion-sensing feature of the Wii Remote will determine who raised their hand first. Wii Remote gestures make everything a game, from spinning the category wheel to tug-of-wars over correct answers. There’s also the occasional dance-off that will earn you additional points.
Smarty Pants isn’t just a competitive affair. The game features multiple game modes, including a family mode where everyone works together to beat the clock. Whether you test your smarts against others or put your heads together, you’ll have hours of fun!