Get a rolling start, outrun your opponents and burn rubber round the track in Sonic & SEGA All-Stars Racing on Wii. Bringing iconic locations and beloved characters from Sega games to life once more in a lightning fast racing game, Sonic & SEGA All-Stars Racing has enough thrills and spills to keep even the most ardent speed demon happy.
Including 27 tracks to challenge your driving skills: motor over the battlements of a medieval citadel, scramble under verdant tropical canopies and hightail it around a malevolent mansion, just make sure you’re the first one to reach the chequered flag. Get the edge over tricky opponents by picking up bombs, boosts and other fiendish items as you hurtle your way around the tracks and use these at pivotal moments, or simply unleash your character’s own unique All-Star move, to put the opposition in their place – last place!
Earn Sega Miles by acing races and trade in your total at the in-game shop to unlock new characters, tracks and artwork. Featuring a dream cast of 20 characters from throughout the world of Sega and Sonic, there’s a racer to suit everyone, and if that isn't enough for you then your Mii can jump into the driver's seat. From the Sonic series there’s the blue hedgehog himself, Knuckles the Echidna and Miles Prower (better known as ‘Tails’) to name a few! The world of Sega contributes Aiai the monkey from Super Monkey Ball, Ulala from Space Channel 5, Ryo from Shenmue and many other familiar faces. Each character has their own awesome ride and supremely cool ‘All- Star move’ perfect for leaving the opposition, engine smoking, in the pit lane.
Rev the engine and put on your game face because the race for the finish is on, and there's only one pole position. In Sonic & SEGA All-Stars Racing the challenges get harder, they get faster; what are you going to do to keep up?