Tournament of Legends
With the greatest and most powerful of the gods astray, Thanatos (the cunning god of death) seizes his opportunity to usurp Jupiter and crown himself king, throwing open the challenge to man, god and legendary beast: any who would oppose his machinations must step forward and best the god of death in combat. The price of dissent could be your undoing, but kindle the smoke of memories: the last mortal who bested Thanatos was afforded immortality. And so it begins; from the furthest reaches of the globe, legends gather to enter a battle that will decide the fate of mortal men and gods alike.
SEGA and High Voltage Software present Tournament of Legends, a unique 3D fighting game exclusively for Wii. Play as (and battle against) characters drawn from mythology the world over on your quest to defeat a god. Choose from a cast of 10 fabled warriors including a brave Minotaur, a massive Stone Golem, an accursed Gorgon, a fierce Valkyrie, a powerful Egyptian Goddess and a rugged Gladiator.
Most characters fight with a separate weapon in each hand and whether polished claws or dull, chipped metal, each character has their own signature armaments. For those who prefer traditional controls, the Classic Controller (Pro) is supported, while those who would rather experience the action via motion-based controls can control their primary weapon using the Wii Remote and the secondary weapon via the Nunchuk. Get into the swing of things with the interactive training level which will teach you the basics and set you on the road to mastering your character's fighting discipline.
The ancient world is a place of magic and you'll have the opportunity to utilise old school offence, unleashing devastating magical attacks from your chosen weapon set; in the blink of an eye you'll be sending forth plagues of snakes, showers of arrows or calling down lightning bolts on your opponents. If that isn't enough to sate your appetite for destruction, each weapon can be imbued with an enchantment to further enhance its powers, giving you a vital edge in battle.
You'll need every ounce of skill you possess to reach Thanatos, because in addition to vanquishing other competitors, your quest will bring you face to face with malevolent forces hidden in the dark places of the ancient world. Battles take place in one of eight arenas, each home to a powerful creature of myth and folklore (such as the Kraken, the Roc or the fearsome Frost Dragon). As such, the opposing fighter isn't your only enemy. At any moment the malevolent host may attempt to stake their territorial claim and you will have fleeting seconds to respond to the challenge using the Wii Remote and Nunchuk. Of course, your greatest adversary may just turn out to be the person sitting next to you as you strive for legendary status against friends in two-player battles!
Every combat will be a test; if you survive, you pass to the next stage, inching ever closer to the final battle against Thanatos. You'll need to stay on your feet, keep moving, evade attacks, defend yourself, charge opponents, unleash magical fury and time your blows exactly in order to survive. Test your mettle and put your metal to the test in Tournament of Legends, only on Wii.