Virtua Tennis brings the best-selling series to Wii for the first time, letting you create your own player and join more than twenty of the sport's top pros as you set your sights on reaching the peak of world tennis. Supporting the new Wii MotionPlus accessory for enhanced realism and tighter control of ball placement, Virtua Tennis feels closer to the real thing than ever before.
The first step is to design your own unique player, with fully-customisable body, facial features and clothing. Then it's time to work on your ground strokes and net game - and who better to teach you than one of the real-life legends of the sport? As you progress through the world tour, you'll pick up strategies and master new techniques until you have the pros on the run as you aim to steal their crowns and be number one.
Adding an extra dimension of fidelity to the game, Virtua Tennis is fully compatible with Wii MotionPlus. The new accessory gives you one-to-one control matching your wrist movements precisely with your on-screen racquet. Tilt the Wii Remote to slice, wrongfoot your opponent with a devastating cross-court drive from the baseline, then race in to deliver the point-winning volley.
If you want a break from the tour circuit, there are a host of multi-player options to explore. Join up to three other friends and try to ace, smash and volley your way to victory. You can also check out the twelve mini-games, including wacky challenges like Zoo Feeder and Pirate War, and see who can rack up the highest score.
With real stars, authentic gameplay and unbeatable graphics, Virtua Tennis serves up a truly world-class sports sim. So grab your Wii Remote and get ready to smash your way to victory!