Explore the wild and capture its natural beauty on film in Wild Earth: African Safari, a unique simulation for Wii.
Playing the role of photographer, your mission is to take award-winning pictures of exotic animals in their natural habitats without disturbing them. There are 11 picture-taking missions in which you’ll investigate the bold hyena during a midday thunderstorm, observe gentle giraffes in the hidden valley from the aerial view of a helicopter and meet a family of elephants as they take care of their young. In all, you’ll meet more than 30 animals that call Africa home.
Taking the perfect picture isn’t easy. An animal’s keen sense will detect you when you get too close. The Impact Meter tracks how much of a disturbance you are to the natural habitat, and if you disturb too many animals or get too close to them, your Wii Remote will rumble at varying degrees, making it harder to take a steady picture. If the Impact Meter becomes completely depleted, you fail the mission.
The photos you take are collected in an animated slideshow presentation of informative articles. In addition, players can select their own favourite photos to keep in their portfolio.
From running with herds of zebra to following hunting lions and scavenging vultures, Wild Earth: African Safari lets you risk it all to capture and create magazine-quality pictorials!