Zumba Fitness 2
The exercise phenomenon that invites you to ditch the workout and join the party is back on Wii in the shape of Zumba Fitness 2!
Millions of players have already turned their living rooms into interactive dance studios with the original Zumba Fitness for Wii, and the follow-up adds new features into the mix that make the experience even more energising.
Zumba pairs the hottest international dance steps with Latin rhythms to create a fun fitness party, and in Zumba Fitness 2 you’ll shake your stuff to new routines like Bellydance, Pasodoble and Indian. Whether you’re just starting out or consider yourself advanced in the art of Zumba, a revamped “Learn the Steps” tutorial mode will let you break down core dance styles into their most basic forms.
With the Wii Remote slotted into the included Zumba Fitness Belt you’ll move to the music in one of the many game modes on offer. Pick a single song to act as the soundtrack for your routine, opt to exercise for 20, 45 or 60 minutes to music of your choosing or share the fun in a four-player Zumba Party. Every step of the way, newly-rendered models of famous Zumba instructors like Gina Grant and Beto will make you feel like you’re taking a real class from the comfort of your home.
Also new for Zumba Fitness 2 is a Progress Tracker that keeps note of everything from how many calories you’ve burned to how consistently you match the moves shown on-screen. And with a video-cueing system that makes it easier to see exactly how steps are performed, as well as the option of customising your instructors’ outfits for the first time, Zumba Fitness 2 takes the experience of enjoying Zumba at home to another level.
Whether you’ve been enjoying Zumba right from the start, or still need to discover what all the fuss is about, Zumba Fitness 2 offers the ultimate way to step into the party!