Bring your own slice of a global exercise phenomenon home and experience the party atmosphere of Zumba Fitness on Wii.
The Zumba programme pairs the hottest international dance steps with Latin rhythms to create a fun fitness party focused on the joy of movement. Opting to start out with “Learn the Steps” training or jumping straight into more advanced routines, you’ll follow the instructions of an on-screen instructor and learn nine different dance styles that include Hip-Hop, Salsa, Mambo and Reggaeton.
The included Zumba belt allows you to strap the Wii Remote to your waist and turn the motions of your hips into on-screen actions as you enjoy more than 30 Zumba routines. And with multiple modes of play that can accommodate up to four players in cooperative and competitive Zumba sessions, the party is open to everyone!
As you play you’ll strut your stuff in a variety of invigorating locations, starting out in the Zumba gym before taking the party to a fantasy night club, a skyscraper rooftop and a futuristic “Master Jam” stadium. And with well-known Zumba instructors like Tanya, Gina and Zumba founder Berto on hand to keep the energy levels up, the Zumba Fitness fever is guaranteed to take hold every step of the way!
Step into the fitness phenomenon that’s gripped the globe from the comfort of your own home with Zumba Fitness for Wii!