But there are a lot of things that cannot be helped, and one of them is the continuous fighting between farmers and cattle ranchers. And, if farmers used to win the sympathy of most people, the truth is that cattle ranchers always had the victory in their hands. They had more money and more men; they were very powerful and very strong.
Only a cowboy as peculiar as Fenimore Fillmore could fight on the side of the farmers when the rest of the cowboys are paid by the cattle rancher - the most merciless and sinister of the characters in the game.