Introducing a new kind of Pokémon challenge – exclusive to WiiWare! Pokémon Rumble is an action game in which you control Toy Pokémon and battle against waves of enemy Pokémon in order to be the last Pokémon standing!
Defeated Toy Pokémon can be added to your collection. Switch between collected Pokémon and use their abilities to defeat stronger Pokémon, and even compete in the Battle Royale and test your skills against many Pokémon at once.
Up to four people can play at the same time, working together to take down tough Bosses and win the Battle Royale! You can even save your favourite Pokémon to your Wii Remote and bring them to a friend's house for exchanges or for multiplayer mayhem!
Combining beautiful cel-shaded graphics and exciting gameplay features with the world of Pokémon, this is one Rumble you won't want to miss out on!