With Eggman finally defeated, Sonic runs off to explore new zones and uncharted lands. Dr. Eggman, furious at the destruction of the Death Egg and the failure of his plans, puts all of his most devious schemes into action. In an effort to finally rid himself of Sonic, he revisits – and improves – the very best of his creations.