Swords & Soldiers is a side-scrolling real-time strategy game that lets you control all the action on the battlefield easily by using only the Wii Remote. Just point at the screen and press the A Button to build new units, cast devastating spells and tear your enemy’s structures to pieces! You can tackle the game’s various modes and missions on your own, or challenge a friend in action-packed split-screen battles.
The aim of the game is simple: Take control of one of three different factions, and advance from one end of the battlefield to the other in order to overcome your enemies. There are three distinct game modes to play in Swords & Soldiers, each one bringing its own unique challenges.