Introduction
Set sail for a journey of adventure, comedy, nostalgia and pirate-themed tomfoolery as Tales of Monkey Island brings a legendary series back to life on WiiWare.
With a new episode in the series available to download each month via the Wii Shop Channel, you’ll play your part in an unfolding drama rich in the humour, romance and swashbuckling excitement that first made the franchise famous. Along the way you’ll become engrossed in the charming and unique world of iconic Monkey Island characters like Guybrush, Elaine, LeChuck and the Voodoo Lady – not to mention a huge cast of hilarious new characters.
Like classic point and click games of yesteryear, Tales of Monkey Island invites you to interact with your surroundings by using items in your inventory as you try to solve puzzles, overcome obstacles and ultimately save the day by putting your brain to good use. With the Wii Remote in hand, it couldn’t be easier to direct Guybrush as you lead him through all kinds of unexpected adventures towards a truly explosive finale! Just point at an item or area and press the A Button to direct Guybrush towards it, or move him manually with the Wii Remote +Control Pad or Nunchuk Control Stick as you scan your surroundings for solutions.
So whether you’re a long-time Monkey Island fan or just getting ready to jump into its quirky world for the first time, Tales of Monkey Island offers the perfect place to experience an adventure unlike anything you’ve seen before!