What is Nintendo doing to curb piracy globally?
Nintendo has anti-piracy programmes in more than 40 countries and takes a multi-faceted approach to combating piracy, combining 1) legal enforcement; 2) consumer awareness; 3) technology; and 4) seeking improved intellectual property legislation.
Nintendo works closely with domestic and international enforcement authorities to curtail the spread of piracy and to demonstrate that the consequences for this illegal activity are real.
Nintendo continues efforts to educate customs and law-enforcement authorities on how to detect counterfeit products and infringing devices.
Nintendo works with international government officials to seek their assistance and cooperation in combating video game piracy together.
Nintendo collaborates with industry associations on a global scale to work together with other industry companies to pursue piracy and put forward legislative improvements.