What is Nintendo's official stance on video game piracy?
Video game piracy is illegal. Nintendo opposes those who benefit and trade off the creative work of game developers, artists, animators, musicians, motion capture artists and others. Piracy continues to be a significant threat to Nintendo's business, as well as to the businesses of thousands of game development companies that work to provide games for Nintendo systems. Most importantly, game developers and publishers depend on the legitimate sales of their games in order to survive. Piracy discourages innovation and new game development which ultimately impacts the consumer.