These Terms were last updated on 02/08/2024.
For the purposes of these Terms, "repair" shall include adjustment or combined repair and replacement (the "Services"). These conditions apply also to any products or parts thereof (the "Products") provided to Nintendo for evaluation or quotation.
Please read these Terms carefully before booking any Services as, by booking an order for Services, you confirm that you have read, understood and agree to these Terms. If you do not agree to these Terms, you must not book any service through the Website, the Support Line or the Support Email.
If you are unable to provide proof of purchase with the Product you send to us, the Product will be considered to be outside of your Nintendo Warranty and a service fee will apply for any repair work undertaken. Please note that we only accept printed retailer receipts or bank statements as proof of purchase; we do not accept handwritten receipts.
Your repair booking is an offer by you to commission the Services from us. Our acceptance of your offer will take place only when we have confirmed to you, by email, that your repair has been started.
Once your repair booking has been received, we will contact you by email to provide instructions for returning the Product to us and arrange for pre-paid shipping materials to be sent to you, either by post or by email, according to the method selected by you during the booking-in process.
Please read the packaging guidelines (PDF, 821 kB) carefully before shipping your Product to us as any loss or damage to Products that occurs before they arrive with us is your responsibility and will not be covered by any Nintendo Warranty.
Before sending your Products to us, Nintendo strongly recommends that you make a backup copy of any data that you do not remove or delete. Please note that, depending on the type of repair, data stored in the memory of hardware may be deleted, and you may not be able to read data saved to your SD Card or import it back onto the hardware following such repair.
You accept and agree that Nintendo will not be responsible for any loss, deletion or corruption of data that has not been backed-up, deleted or removed.
Once we receive your Product, we will assess it and determine whether or not any repair is required, and if so, what repair is required and whether any such repair is covered by your Nintendo Warranty.