Save Data Cloud
Securely and automatically back up your game data online for easy access. This makes it simple to retrieve your game data if you lose your Nintendo Switch console, or start using a new one.
If you’re connected to the internet, your save data will be backed up automatically, even when your Nintendo Switch is in sleep mode. No complicated settings or updates required.
Automatic backup is enabled by default. You can change this in the Nintendo Switch system settings. Depending on your internet connection, automatic backup may not be possible. One save data file can be uploaded per software title, per user.