Who wants to contact Nintendo?
You do not belong to an established business/company and would like to present to Nintendo a project with commercial intent.
We appreciate your interest in Nintendo and our highly acclaimed line of videogame products. To us, it's a sign of recognition and your vote of confidence in the Nintendo name. We regret that we are unable to go forward with your proposal. As you might imagine, we receive numerous requests. While we would like to be able to accommodate them all, this is simply not possible, however deserving the project. We wish you all the best in your future endeavours.
Is your enquiry related to requests for licensing? Would you like to have a license to use Nintendo’s Intellectual Property in order to sell/create products with commercial intent?
Thank you for your interest in working with Nintendo. Please note that we only consider offers from established businesses or companies. If you are interested in acquiring a license to use Nintendo’s Intellectual Property in order to sell/create products with commercial intent, please get in contact with us and select the category “Marketing / Events / Partnership Requests / Jobs" in the contact form.
Is your enquiry related to a request to provide Nintendo products for educational projects (e.g. libraries, universities, care homes, centres for persons with disabilities, etc.)?
We appreciate your interest in Nintendo and all our videogame products. To us, it represents a great sign of success and recognition of the Nintendo brand.
We are grateful for all the requests we receive at Nintendo; however, we receive thousands of requests and cannot review them all. Therefore, our general policy is to decline all such requests. We are sorry we cannot provide better news.
Although we are unable to grant permission, you are encouraged to seek your own legal counsel if you have any questions about whether your particular proposition is permitted without Nintendo's authorisation. This is not a comment on whether we believe your particular proposition is permissible – Nintendo cannot provide legal advice.
You would like to know how you can start selling Nintendo products or how to purchase Nintendo products in order to sell them to your customers (end-users).
You would like for your company to be licensed to re-sell Nintendo products to retailers.
You would like to request Nintendo’s assistance in providing specific support related to game/software production.