What is the difference between a Single-Pak multiplayer game and a Multi-Pak multiplayer game?
A Single-Pak multiplayer game allows up to four players to play using only one Game Pak. The Game Pak is plugged into the Game Pak Slot of the Game Boy Advance/Game Boy Advance SP of player 1. From here the data required for a multiplayer game is sent to the other Game Boy Advance/Game Boy Advance SP units (connected via the Game Boy Advance Game Link Cable).
For a Multi-Pak multiplayer game, each player must have the same Game Pak in their own Game Boy Advance/Game Boy Advance SP in order to play together via the Game Boy Advance Game Link Cable.