Is the Game Boy Advance compatible with foreign hardware and software?
The Game Boy Advance is independent of TV regions, so the English or Irish version of the Game Boy Advance hardware is compatible with foreign versions of Game Boy Advance software and vice versa.
Where a so-called Multi-Pak multiplayer game has been specially adapted to the needs of a specific country (e.g. on-screen text in German), it is essential for multi-player mode that each connected Game Boy Advance/Game Boy Advance SP is running the same version of the game, i.e. from the same country. If this requirement is not met it could result in errors in the game or to loss of saved data or similar failure.