Is the Game Boy Micro compatible with foreign hardware and software?
The Game Boy Micro is independent of TV regions, so the English or Irish version of the Game Boy Micro hardware is compatible with foreign versions of software and vice versa.
Where a so-called Multi-Pak multiplayer game has been specially adapted to the needs of a specific country (e.g. on-screen text in German), it is essential for multi-player mode that each connected unit is running the same version of the game, i.e. from the same country. If this requirement is not met it could result in errors in the game or indeed to loss of saved data or similar failure.