What is required in order to transfer software or data?
The battery in each system must be sufficiently charged or plugged in with the AC adapter.
Note: the SD card of Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL cannot be inserted into the microSD card slot of the New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL. The data of the SD card must be transferred to the microSD card.