Monster Hunter 3 Ultimate Packet Relay Tools
To play co-operatively over the Internet, at least one of the party of up to four players must own a copy of Monster Hunter 3 Ultimate on Wii U, and must host the online game for the other players to join.
For more information, please visit the Monster Hunter 3 Ultimate Packet Relay Tools page in our Wii U Support section.