Downloading Nintendo 3DS software updates
You can also download a game update by scanning one of the QR Code patterns displayed along with information about specific game updates.
The update data will be saved on the SD card inserted in your Nintendo 3DS system. If there is insufficient free space on the SD card, the update will not be applied successfully. You can check how much free space there is on your SD card by opening System Settings from the HOME Menu and selecting Data Management.
If you didn’t accept the terms of the Nintendo 3DS Service User Agreement and Privacy Policy when you performed the initial setup of your Nintendo 3DS system, you will not be able to connect to the internet and download the update data. Please view the Nintendo 3DS Service User Agreement and Privacy Policy by selecting System Settings → Internet Settings → Other Information → User Agreement.